Få designet dit firmalogo af en professionel grafiker

18 June 2020 Lotte Hindsberg

editorial

Hvis du ikke allerede tjener så mange penge at du ikke har brug for flere kunder og det er nok de færreste virksomheder der er i sådan en gunstig situation, er din visuelle identitet og dermed også dit firmalogo vigtigt, da det ofte er det første nye mulige kunder ser. Det er her de på et splitsekund vurdere om de skal kontakte dig eller finde en anden.

Det kan virke meget overfladisk, men sådan er virkeligheden. Derfor er det en god ide at få en professionel grafiker, der er ekspert i at arbejde med form og farver til at lave dit firmalogo.

Tænk på når du står foran vinreolen og du skal vælge en flaske vin. Du kender ingen af flaskerne, så du kigger på etiketten og ofte vil du vælge den med den pæneste etiket udfra den opfattelse, at hvis etiketten er pæn er indholdet sikkert også godt.

Det enkle og genkendelige

Et godt logo er enkelt og genkendeligt. Det skal kunne genkendes på så forskellige medier som en telefon, hvor det kun er 1 cm stort til et kæmpestort bander på motorvejen. 

Er du i tvivl, så tænk på de logoer du umiddelbart kan huske. Hvad er fællesnævneren. De er enkle. Ingen er i tvivl når de ser Facebooks hvide f på en blå baggrund eller Apples æblelogo, hvor der er taget en bid. 

At lave et enkelt og let genkendeligt logo lyder nemt men er det langt fra. Det kræver et helt specielt talent, derfor bør du ikke falde for fristelsen og sige ja tak til veninden, der har lavet et par logoer og har tilbudt at lave det gratis eller rigtig billigt. Der skal ikke være mange nye mulige kunder der ikke kontakter dig, før det har vist sig at være en rigtig dårlig løsning. Og dyr.

More articles