Få en kendt til at lave dit logo

14 April 2022 Anders Lundtang Hansen

editorial

Så har man skabt sig et logo, og man har også søsat det, og folk giver da udtryk af, at de kan genkende logoet, og de sammenkobler det med ens virksomhed.

Men det er ikke nået så bredt ud, som man godt kunne tænke sig, at det gjorde, og man ved da godt, at den slags tager tid, men derfor ville man gerne have, at det gik lidt hurtigere.

Man kan dog tage lidt “snydekoder” i brug, selvom det godt kan kræve, at man lægger lidt penge for det, men det kan vise sig at blive en god investering, hvor man også kan vise, at man mener det seriøst med ens logo.

Man kan nemlig få en kendt kunstner til at lave ens logo, og ved at gøre det fremfor at man selv laver det, så viser man både, at man kender ens begrænsninger, men at man også gider betale sig for at få de bedste resultater.

logo design

Logo designet bliver kendt på den måde

For man kan jo bruge det som en del af ens PR, at man fortæller, at man har fået den her kendis af en kunstner til at lave ens logo.

Man kan slå det op på ens sociale medier, og man kan lave en video, hvor man viser, hvordan logoet blev skabt sammen med ens virksomheds vision.

På den måde trækker man på kendisfaktoren, men man gør det ikke på den måde, som mange andre virksomheder gør, hvor man betaler en kendt for at tale positivt om ens produkt og eventuelt være ambassadør for det.

Her bruger man vedkommende aktivt, der således går ind og bliver en del af firmaet på en måde og således får en lille andel i ens fortælling via dette logo.

Ved at kommunikere dette ud kan man komme lidt hurtigere frem med at udbrede ens logo og dermed ens virksomhed.

More articles